Irsko 2015

7.8.2015 – 21.8.2015

Účastnící výletu.
Dvě skupinky
1. týden, Mirek, Ivanka, Ivanky rodiče Fanda a Květa, moje mamka Slávka. Nezávislá skupinka Královi: Petr, Monika, David, Kájka a naše Týnka
2. týden, Mirek, Ivanka, Martin (Cipísek), syn Tomáš (14 let, ale nějak nevěřím, mentálně přes 20 let, fajn človíček) no a dál česká sestava z chalup: Šteflíci (Radek a Iva), J+J (Jana a Jirka skoro Koubkovi), Hanouskovi (Jirka + Renata + Tomášek)
Fotky kdo je kdo si najděte ve fotoalbumu.

Tak standarně fotoalbum a nebo jen mrknout na Hrad, nebo na Lidi a panoramatický fotky. A ještě solo album pro Franka

Panorama

Poděkování
Ivance za dárek a možnost pozvat rodinu a přátelé do mé oblíbené země. Dárek k 50-ti nám
So right ,

Pozvání
Vypadalo asi takto na výlety + oficiální stránky hradu

1. Den
Vyjíždíme z Pardubic autem na letiště, z malinko spálené země, extrémní teploty v česku do věčně zelené země, a s sebou tři rentiéry, Ivanky rodiče a moji mamku, odlet cca 17:00, a letiště v Irsku. S námi nezávislá skupinka. Královi - David, Monča, Petr, Kájka a naše Týnka. Noční dojezd na hrad - asi první Ivanky stres ukončenej = Hrad tady stoji cca 500 let a počkal na nás. Přivítání Frankem Grayem, který hrad zachránil v roce 1976, asi jediný hrad který se dá i komerčně pronajmout. Hezká práce - od Skota.

2. den
Začínáme prohlídkou hradu, z věže. Dále autem do Klilkenn, navigace nezklamala, tak nás protáhla naštěstí otevřenou pěší zónou, a prohlídka města, hrad, zahrada, výlet do jeskyně (doporučuji Macochu) , dál pokus s Ivankou řidičem do Kilkenn, na oběd a na hrad si něco uvařit. No večer do města do baru, ... viz dole seznam videí.

3. den
Auto výlet do vesnice Bennettsbridge, opatství Jerpoint Abbey, dál na Inistioge, a jakýsi umělý skanzen. Dál netuším, ale mista jsou zde ale hlavně Wexford. Jo ještě nějaký večírek:-)

4. den
Pauza a rybaření na irském rybníku, přijeďte do jižních Čech :-)

5. den
Na jihozápad Irska, Ennis a oblast Clare. Vesnička Doolin známá festivaly tradiční irské hudby a kombinací pobřeží s podkladem jako v nedaleké planině Buren - nějaká eroze.  Dále útesy Cliff of Moher. Podivné neirské počasí.
Týnka s Kájkou vyráží do Dublinu, do gay baru a zítra letí domů.

6. den
Zase :-( pauza na hradě ?

7. den
Tak zase výlet na jihozápad, Killarney, do ledovcového údolí. Rentiéři a Ivanka na koně, já si to dám pěšky. Video viz níže foto a den tady. Údolí, Ross Castle, Mucross house, 1 a Lady View.

8. den
První skupinka domů. Ještě cestou Wickow Mountains, předání rentiérů na letišti, cca 3 hodinky v Dublinu, dál 4 hoďky na parkovišti Hertz, a přivítání nové skupinky.
No oni po Českých tropech na lehko. My s mikinou a v bundě. Asi nějaký večírek, bez fotek.

9. den
Začínáme kolečko po vesnicích kolem Klilkenn, takže prve holčičí zápas v Hurlingu 1 . BenettsbridgeJerpoint Abbey, zase. Kilkenny oběd, kostel, festival a domů na hrad.
Večer taxíkama do Kilkenn do barů.

10. den
Pauza a místní hospůdka s Frankem. 1 2 3 4 a večer venkovní krb 1 2 3

11. den
Pondělí, plán je vyjít na nejvyšší Irskou horu, Carrautoohil. Jen 1 041, ale cestou zjistíme, že na výšce nezáleží. Wiki zde. Jedeme cca 200 km na jihozápad do Killarney. Ledové údoli, zase, parkoviště u hory, cca 10 aut a nějací borci s batohy a lezeckým vybavením- přeháním, ale značený výstup na Sněžku to nebude.
Prvních cca 2 km známe z roku 2010, jen k jezírkům a dál to bude nové. Hora se malinko halí do mlhy a dál nepostupují Šteflíci, Hanousci. Jdeme přes ďáblův žebřík ( výstup potokem/vodopádkem přes velké kamené bloky) a končíme na hraně hřebenu v totální mlze. Nějaký borec nám říká, že je to ještě 300 m výškových a 1 500 m na dálku. Ujdeme cca 20 m a nevidíme, kudy jsme se sem dostali. Dáváme do GSP aktuání souřadnici a jdeme dál podle lehce z kamenů označené cesty, až na vrchol. Video vrcholu níže, vrcholová fotka zde. Cestou dolů se výprava dělí na dva názory, jdeme moc vpravo, jdeme moc vlevo. Dochází nás jiná výprava, nacházíme místo slezu přes ďáblovův žebřík.
No zhodnocení, horu jsme neviděli, takže takto z internetu a mohlo být hůř, kudy cesta vedla a jak jsme horu neviděli.
Jedme na ubytko. Tady je potřeba zmínit, že jsme během prvního týdne přehodnotili naše možnosti jet z hradu na horu a zpět a zajistli ubytování v pondělí v oblasti Kilnarey a v úterý v Ennisu. Hospoda v prvním externím ubytku 1Killorglin mimo hrad.

12. den
Oblast Killarney, ledovcové udolí Gap of Dunloe, Wiki. Zase nějací odpalíci, zbytek údolím viz níže GPS trasy až na vrchol. Dál Ross Castle,  Muckross House, Adare,
Tak po ubytku v Ennis cca 2km do hospody, ale stálo to za to, plus irská tradiční hudba.

13. den
Cliff of Mohers, konečně chvilku irské počasí, ale později se vytáhlo do skoro jasna. Doolin pobřeží a možnost se dotknout Atlaniku . Počasí je nestálé. Ruším Buren a jedeme na hrad Rock of Cashel.

14. den
Zase pauza, snídaně na hradě, tisk letenek v Kilkennách, Left bank, neřídím! tak pivko, tisk letenek, nákup a na hrad. Pozvání Franka na terasu, .... dál spousta fotek s ním a jeho hrad. Malá nehoda při hraní carlingu a jede se do hospody s Frankem, 1  2

15. den
fotky

Bezva výlet

M.

Tracky
Jiný pohled a zdokumentování cesty. Cesta není zaznamenaná celá, jen vybrané úseky – výlety. Fotky neaspirují na nějaké top, jsou foceny jen pro dokumentaci cesty. Bohužel je nějaký problém s rychlostí na serveru a-trip.com , a tak jsem musel cesty rozdělit. Součástí jsou výškové a rychlostní profily. V textu odkazy GPS
Zde souhrn.

GPS záznam cest

Z Doolinu na hrad GPS
Killarney GPS
Z Dublinu na Hrad
GPS

Videa

Jen krátké připomínky, všude v textu označeno takto
So right a zde souhrn.

So right Bar Kilkenny
So right Jeskyně
So right Cliffs of Moher a Doolin
So right Ennis
So right Kilkenny a festival
So right Kráva
So right Killarney rodiče v kočáru